Särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK)

Vid Socialhögskolan

Alla utomlands bosatta som arbetar på Socialhögskolan måste ansöka om Särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK)

För att underlätta arbetet brukar personalsamordnaren fylla i ansökan om särskild inkomstskatt för våra gästers räkning och skicka den till Skatteverket.

Personalsamordnaren behöver få in följande uppgifter om utomlands bosatta:

• Namn
  • Adress (hem)
  • Personnummer/födelsedatum
  • TIN-nummer (Tax Identification Number)

• Yrke
  • Vistelsetid i Sverige
  • Lön inklusive kostnadsersättning + ersättning för resor till och från Sverige samt bostad i Sverige
  • Uppdragets art

• Anställningstid/uppdragstid
  • Var utförs uppdraget? (ange kommun/land)
  • Fullständiga bankuppgifter