Handledarkollegiet

Vid Socialhögskolan

Uppdrag

• Samordnar arbetet inom forskarutbildningen såsom kurser, seminarier och handledning av doktorander.
  • Diskuterar former för doktorandkurser, examinationer och kvalitetsfrågor inom forskarutbildningen samt handledningsfrågor och doktorandernas forskningssituation.
  • Lämnar förslag till prefekten om antagning av nya doktorander och tillsättning av doktorandanställningar.
  • Är rådgivande i frågor om forskarutbildning och i frågor som hänskjuts till kollegiet av prefekt och/eller institutionsstyrelsen.
  • Lämnar förslag på betygsnämndsledamöter och opponenter vid slutseminarier och disputation.

Handledarkollegiet sammanträder cirka tre gånger per termin.

Ledamöter i handledarkollegiet

Kristina Göransson
Ordförande, Studierektor för forskarutbildningen
046-222 93 95
kristina [dot] goransson [at] soch [dot] lu [dot] se (kristina[dot]goransson[at]soch[dot]lu[dot]se)

Samtliga lärare som är aktiva i forskarutbildningen

Doktorandrepresentant
Doktorandrepresentant deltar vid mötena, dock ej i frågor som rör enskilda doktorander.

Sandra Jeppsson
FU-koordinator
sandra [dot] jeppsson [at] soch [dot] lu [dot] se (sandra[dot]jeppsson[at]soch[dot]lu[dot]se)