Sune Sunesson

Sune Sunesson

Diskussioner om samhällsvetenskap : gränser, innehåll och framtid

Redaktör

• Thomas Brante
  • Kerstin Johansson
  • Sune Sunesson

Summary, in Swedish

Från både politiskt och vetenskapligt håll framförs allt oftare önskemål om gränsöverskridande samarbete mellan vetenskapliga discipliner. Frågan om samarbete mellan institutioner och ämnen bildar utgångspunkt även för denna bok, som är skriven av professorer vid den samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet. Boken diskuterar samhällsvetenskapernas gränser, innehåll och möjligheter. Den riktar sig till alla som är intresserade av samhällsvetenskapens framtid, av möjligheterna att omorganisera institutioner och ämnen, av ämnens stabilitet och flexibilitet, samt av likheter och skillnader mellan traditioner och skolbildningar.

• Sociologi
  • Socialhögskolan

Bok

Lunds universitet : Samhällsvetenskapliga fakulteten