Barn, unga och familj i ett välfärdsperspektiv. Utsatthet och socialt arbete, 7,5 hp

SASA005

Kursen syftar till att placera in socialt arbete med barn, unga och familj i ett välfärdsperspektiv, samt i en aktuell empirisk och teoretisk forskningskontext.

Kursen har en bred ansats och vill ge deltagarna möjlighet att inom kursens ram fördjupa sig inom delområden som anknyter till avhandlingsarbetet. Kursen ges inom ramen för den nationella forskarskolan i socialt arbete och riktar sig i första hand till forskarstuderande i socialt arbete, men i mån av plats kan även sökande med annan tillhörighet antas. Nationella forskarskolans doktorander har företräde.

Kursen ges i samarbete mellan institutionerna för socialt arbete i Lund, Göteborg och Stockholm.

Kontaktpersoner i Lund
Susanna Johansson
Telefon: 046-222 92 23
E-post: susanna [dot] johansson [at] soch [dot] lu [dot] se (susanna[dot]johansson[at]soch[dot]lu[dot]se)