Blogginlägg om äldreomsorg engagerar

På CASE - Centre for Ageing and Supportive Environments  vid Lunds universitet- hemsida kan man läsa att den nationella  satsningen "De mest sjuka äldre" är över och att äldresamordnaren, Eva Nilsson Bågenholm, stänger sin blogg. Hennes mest kommenterade inlägg tar upp Socialhögskolans Tove Harnetts forskning om makt i äldreomsorgens vardag. Blogginlägget länkar öven till boken Makt och vanmakt på äldreboenden, som Tove skrivit tillsammans med Håkan Jönson och David Wästerfors på Sociologiska institutionen. Tove Harnett är även bitrände lektor vid CASE.

Läs notisen på CASE hemsida

Läs Eva Nilsson Bågenholms blogginlägg