Lediga doktorandtjänster

Lunds universitets logotyp

Socialhögskolan vid Lunds universitet söker nu minst två doktorander i socialt arbete. Ansök senast 31 januari 2020.

Forskarutbildning i socialt arbete utgör fyra års heltidsstudier som leder fram till doktorsexamen. I utbildningen ingår dels kurser, dels handlett avhandlingsarbete.

Syftet med forskarutbildningen i socialt arbete är att ge fördjupade kunskaper i socialt arbete och att utbilda självständiga och kritiska forskare med bred teoretisk samhällsvetenskaplig kunskap, metodologisk skicklighet samt förmåga att genomföra forskningsprojekt.

Utbildningen bedrivs med stor självständighet och betoning av den studerandes eget ansvar i förhållande till planering och genomförande.

Cirka 20 doktorander bedriver idag aktiva studier på forskarutbildningen och varje år disputerar cirka fyra-fem personer.

Antagning
Socialhögskolan antar doktorander vartannat år, samt dessutom i enstaka fall efter utlysningar för doktorandanställning i specifika forskningsprojekt.

Mer information om doktorandtjänsterna och hur du ansöker finns på Lunds universitets webbplats under rubriken lediga tjänster.

Länk till annons om doktorandtjänsterna på lu.se

Länk till mer information om forskarutbildningen i socialt arbete