Martin Bergström i tidningen Socionomkarriär

En magasinsida med bild av Martin Bergström

Marin Bergström är en av författarna till "Insatser för bättre psykisk och fysisk hälsa hos familjehemsplacerade barn", en rapport som kom från SBU förra året.

I magasinet Framtidens Karriär – Socionom resonerar han kring slutsatser han dragit av arbetet:

”Ingen av de trettiotalet olika insatser som används för familjehemsplacerade barn i Sverige är evidensbaserade. Vi kan inte förvänta oss att det ska gå lika bra för alla barn som placerats i familjehem, men genom att forska mer om vilka insatser som faktiskt fungerar och fokusera mer på uppföljning då barnet befinner sig i ett familjehem kan vi minska skillnaderna mellan dessa två grupper”.

Hela numret av tidningen kan läsas på socionomkarriär.se