Bok tar upp barnets rättigheter i skolan

Realising Child Rights in Education

Boken "Realising Child Rights in Education. Experiences and Reflections from the International Training Programme on Child Rights, Classroom and School Management" har sammanställts av Bodil Rasmusson, Lena Andersson, Agneta W Flinck, Ulf Leo och Per Wickenberg (red.).

Den handlar om vilka erfarenheter 16 länder i Afrika, Asien och Sydamerika har av arbetet med barns rättigheter i skolan. Boken innehåller presentationer och reflektioner från ett resultat- och spridningsseminarium i Phnom Penh, Kambodja.

Under seminariet medverkade 170 deltagare från det internationella programmet Child Rights, Classroom and School Management programme som finansieras av SIDA och som Lunds universitet organiserade och genomförde 2003-2016.

Du kan ladda ner och läsa boken i sin helhet här.