Grattis till examen!!!

Skärmdump. Erika Werner vid digital examensceremoni.
Erika Werner läser upp namn på alla nybakade socionom- och masterstudenter.

Idag tog socionomer och studenter från masterprogrammet på Socialhögskolan examen. Trots examensceremonins digitala format blev det en högtidsstund av ädel karaktär, att minnas för livet.

Över 180 skärmar var uppkopplade till den digitala examensceremonin, och vid varje skärm fanns uppemot tio uppklädda, skålande och firande studenter och deras nära och kära. Efter inledningsmusik av universitetets orkester Lustspel, höll prefekt Katarina Jacobsson tal, liksom lärare och studentrepresentant innan det var dags för studierektor Erika Werner att läsa upp namn på alla nybakade socionomer och masterstudenter.

Inte ett öga var torrt när jubelropen och applåderna skallade högt och nästan orsakade rundgång, samtidigt som hyllningarna strömmade in i gruppchatten:

"GRATTIS MOSTER ELISE, jag gillar dig. Bra jobbat med skolan. Från Elsa 👏😍🐞💐🏆"
"Grattis Fredrik och Elvira på er stora dag!  Bra kämpat💪🏼🤗 Helga äger…..👌🏼❤"
"Grattis till alla nya socionomer, skit i måndag.. Den dagen det problemet. Idag är vi alla värdiga en klapp på axeln för att ha kommit hit!"
"Grattis tiil examen och till ett fint tal!🙂"
"Grattis Kalle från mamma :-)"
"Grattis världens bästa Bea o Bianca!!! Perssons"
"
Stort grattis till examen Matilda <3 puss Mamma"
"Grattis Elin!! bäst är du ❤"
"Grattis till examen finaste Tiddelidde <3"

...och ett stort grattis från alla oss på Socialhögskolan - lycka till!