Sök program och kurser till HT-23!

Glad student. Foto: Javier Trueba, Unsplash.

Idag öppnar ansökningsperioden för flertalet av de program och kurser som vi ger till hösten. Vad vill du plugga? Ansök innan den 17 april!

Socialhögskolan har ett brett kursutbud för hösten 2023 med ansökningsperiod 15 mars - 17 april. Klicka på kursnamnet för att läsa mer och ansöka.

Socionomprogrammet, 210hp, helfart. Ges i Lund och Helsingborg.

Masterprogram i socialt arbete, 120hp, ges på helfart och halvfart i Lund.

Fristående kurser på grundnivå

SOAA02 Social Work in Sweden, 7,5hp, helfart. Ges i Lund. Engelskspråkig. (Kursperiod 2023-10-27 – 2023-11-28).

SOAA22 Socialt arbete: Fortsättningskurs, Nivå G1F, 30hp, halvfart. Internetbaserad.

Fristående kurser på avancerad nivå

SOAN44 Handledning inom verksamhetsförlagd utbildning, nivå A1N, 7,5hp, kvartsfart. Ges i Lund.

SOAN36 Social Policy in Europe, 15hp, helfart. Ges i Lund. Engelskspråkig.

SOAN69 Socialt arbete med äldre, 15hp, helfart. Ges i Lund.

SOAN65 Socialt arbete med inriktning mot normbrytande funktionsvariation, 15hp, helfart. Ges i Helsingborg.

SOAN68 Internationell migration i socialt arbete, 15hp, helfart. Ges i Helsingborg.

SOAN63 Professionellt socialt arbete, 15hp, helfart. Ges i Lund och Helsingborg.

SOAN54 Samhällsvetenskaplig teori för socialt arbete, 15 hp, halvfart. Ges i Lund.

SOAN56 Socialt arbete: Vetenskapsteori, metod och analys, 15 hp, halvfart. Ges i Lund.

Examenskurs – uppsatskurs avancerad nivå

SOAM20 Socialt arbete: Examensarbete för magisterexamen, 15hp, helfart (andra halvan av terminen), och halvfart/internetbaserad. Ges i Lund.

SOAM21 Socialt arbete: Examensarbete för masterexamen, 30hp, helfart, och halvfart/internetbaserad. Ges i Lund.

SOAM22 Socialt arbete: Examensarbete för masterexamen, 15hp, helfart (andra halvan av terminen), och halvfart/internetbaserad. Ges i Lund.

Varmt välkommen med din ansökan till Socialhögskolan!