Elizabeth Martinell Barfoed

• Elizabeth Martinell Barfoed
  • Hillevi Stridh

Summary, in Swedish

I Ungas samarbete - Nordens framtid ger unga människor runt om i Norden sin bild av nordisk samverkan och hur den kan utvecklas. När ungdomar som tidigare inte haft möjligheten att delta i nordiskt samarbete ges förutsättningar att skapa mötesplatser, växer både ungdomarna själva och deras intresse för nordisk samverkan. Nokon, ett nordiskt samverkansprojekt inom arbetsmarknadsområdet som pågått under två år, visar på vikten av att ungdomars egna engagemang tas till vara och att erfarenheter från olika länder kan leda till att nya samarbetsmöjligheter skapas.

• Socialhögskolan

Nord