Lars Harrysson. Foto: Patrik Hekkala

Lars Harrysson

FD i socialt arbete | Universitetslektor

Lars Harrysson. Foto: Patrik Hekkala

Pension reform in New Zealand and Sweden - A comparative analysis of path dependent reform processes

• Lars Harrysson
  • Michael O'Brien

Summary, in English

The social right of a secured income enough for subsistence in old age is an important aspect of social policy. Our objective has been to discuss public pension reform in New Zealand and Sweden. Through comparison we have revealed inherent forces fuelling as well as restricting pension reform. To better understand the political differences and counter forces an approach of “path dependency” derived from historical sociology, political science and new economic history was applied.

• Socialhögskolan

Sidor