Roberto Scaramuzzino. Foto: Patrik Hekkala

Ledaren i det svenska civila samhället - En enkätstudie

• Roberto Scaramuzzino

Summary, in Swedish

Rapporten handlar om civilsamhällets ledare och bygger på en enkätundersökning som genomfördes under hösten 2017 med 140 ledare för nationella och regionala organisationer i det civila samhället i Sverige (N. 140). Syftet med rapporten är att ge en bred bild av dessa ledares positioner, de resurser de förfogar över, deras aktiviteter och inflytande, deras erfarenheter kring ledarskap och motiv till engagemang.

Avdelning/ar

• resurser
  • inflytande

Projekt