Certificate of International Merits (CIM)

Certificate of International Merits (CIM) ger dig som student en unik möjlighet att stärka din akademiska, personliga och professionella utveckling. Genom att delta i olika internationella aktiviteter samlar du meriter som leder till ett ”Certificate of International Merits”, ett certifikat som utfärdas vid sidan om din examen.

CIM (Certificate of International Merits) erbjuder sedan 2017 en möjlighet för dig som student att samla, synliggöra och reflektera kring dina internationella meriter och erfarenheter under studietiden.

Alida Karlman

Jag har alltid varit intresserad av internationella frågor och var inställd på att göra en del av min utbildning utomlands, det visste jag redan när jag började plugga.

Hur får jag ett CIM-diplom?

För att få ett CIM-diplom gör du en CIM-ansökan. Din ansökan blir därefter kvalitetsbedömd av en bedömargrupp, som godkänner din ansökan under förutsättning att den uppfyller ställda kriterier.  Du förväntas även presentera dina erfarenheter för andra studenter, för att stimulera intresset för internationella perspektiv. Du får ett värdefullt tillskott i ditt CV - och institutionen får ta del av dina erfarenheter. Win-win!

CIM finns på lärplattformen Canvas. Det innebär att du själv kan registrera dig på CIM-sajten

Du kan också kontakta Anneli Nielsen som är CIM-koordinator eller Roberto Scaramuzzino som är projektledare för CIM.

Välkommen till CIM!

Anneli Nielsen
Internationell koordinator
Telefon: 046-222 94 04