Hur upplever våra studenter pandemin?

I ett nytt Working paper skriver 16 socionomstudenter personliga brev till en föreställd eller verklig vän/familjemedlem under coronapandemin. Texterna ger en inblick i hur pandemin upplevts både på det personliga planet och i vårt samhälle.

− Socionomstudenternas texter på termin 2, Hösten 2020, tar på ett mycket förtjänstfullt sätt ”temperaturen på” hur den rådande pandemin kan upplevas på det personliga planet. Norma Montesino och Emma Söderman, har likaledes förtjänstfullt sammanställt studenternas texter. I ett kortfattat förord och efterord redogör de för förutsättningarna. God läsning hälsar Johan Cronehed, Socialhögskolans Working-Paper redaktör.

Covid-19 pandemin, berättelser från Socialhögskolan − portal.research.lu.se.