Med anledning av konflikt och kris i omvärlden

Lunds universitet och därmed Socialhögskolan följer med oro utvecklingen vid oroshärdar i världen.

Lunds universitet fördömer alla terrorhandlingar och attacker på civila varhelst de genomförs i världen och står i alla lägen för mänskliga rättigheter.

Läs rektors blogg

Forskarna gör den stora insatsen för att förstå och förklara i dessa orostider – Erik Renström (lu.se)

Centrum för Mellanösterns mediadeltagande rörande konflikten mellan Israel och Hamas

Media Interviews and Articles by CMES on the Israel-Hamas War | Centre for Advanced Middle Eastern Studies (lu.se)

Stöd för studenter och medarbetare

Många studenter och medarbetare är oroliga och djupt berörda, i vissa fall direkt och personligen, av det mänskliga lidande vi nu ser på flera ställen i världen. Universitetet erbjuder därför hjälp till alla studenter och medarbetare som drabbas.

Så hanterar du din oro – råd från Studenthälsan och Företagshälsovården