Rosmari Eliasson Lappalainen och Per Gunnar Edebalk har gått bort

Foto: Johan Persson.

Den senaste månaden har vi mist två kära kollegor. Professor emerita Rosmari Eliasson Lappalainen dog stillsamt i hemmet den 22 december 2023. Hon blev 84 år. Professor emeritus Per Gunnar Edebalk somnade in den 11 januari efter en tids sjukdom, vid 83 års ålder.

Rosmari var sociolog och professor i socialt arbete och tillträdde sin professur vid Socialhögskolan 1993. Hennes forskning var inriktad på äldreomsorg, forskningsetiska problem och frågor om strategier, metod- och perspektivval inom nya forskningsfält.

Per Gunnar var professor i socialt arbete och forskade inom äldreomsorgens ekonomi och organisation samt socialförsäkringshistoria. Han var verksam vid Socialhögskolan under många år: han blev professor år 2000 och var prefekt under åren 1977-2002.

Våra båda kollegers bortgång har lämnat oss i sorg och saknad.

Our colleagues Rosmari Eliasson Lappalainen and Per Gunnar Edebalk has passed away

In the past month, we have lost two dear colleagues. Professor emerita Rosmari Eliasson Lappalainen passed away peacefully at home on December 22, 2023. She was 84 years old. Professor emeritus Per Gunnar Edebalk entered eternal rest on January 11 after a period of illness, at the age of 83.

Rosmari was a sociologist and a professor in social work, assuming her professorship at the School of Social Work in 1993. Her research focused on elderly care, research ethics issues, and questions regarding strategies, methods, and perspectives within emerging research fields.

Per Gunnar was a professor in social work, conducting research in the economics and organization of elderly care, as well as the history of social insurance. He was active at the School of Social Work for many years: he became a professor in the year 2000 and served as the head of the department from 1977 to 2002.

The passing of our two colleagues has left us in grief and longing.