Indisk partner bästa socialhögskola i landet

Dean, School of Social Work, TISS, Mumbai, Bipin Jojo with students; (Photo: Mandar Deodhar)

Socialhögskolans partneruniversitet TISS har fått utmärkelse som bästa socialhögskola i Indien. Grattis!

TISS (Tata Institute of Social Sciences) i Mumbai och Socialhögskolan i Lund har samarbetat sedan hösten 2009 då Swati Bannerjee, som var på besök på Asiencentrum, dök upp på Jan Magnussons kontor på Socialhögskolan. Mötet ledde så småningom till en rad olika projekt och utbyten finansierade av anslag från bland annat Linneaus-Palme, Erasmus Mundus, STINT, Crafoord, MFS och andra.

Inom ramen för utbytena har ett flertal studenter, lärare och administrativ personal från de båda skolorna kunnat besöka varandra. För närvarande pågår ett gemensamt forskningsprojekt som jämför erfarenheterna av digitala lärplattformar under Covid-19-pandemin.

Vi gratulerar TISS till den fina utmärkelsen!