Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Kristina Göransson.

Kristina Göransson

Ställföreträdande prefekt | Studierektor för forskarutbildningen | Universitetslektor | Docent | FD i socialantropologi

Kristina Göransson.

Play with a purpose: Intensive parenting, educational desires and shifting notions of childhood and learning in twenty-first century Singapore

Författare

  • Kristina Göransson

Summary, in Swedish

This article examines how Singaporean parents negotiate complex expectations in relation to current reforms aimed at raising creative and problem-solving children. Based on ethnographic fieldwork, the article explores how ideas of brain-claiming, resilience, and natural exposure shape parenting practices around young children’s learning. The findings suggest that parents’ sentiments of uncertainty and guilt in relation to their children’s future are entwined with and fueled by a deep-rooted narrative of national survival, reproduced in the form of 21st century skills.

Avdelning/ar

  • Barn, unga och familj
  • Socialhögskolan

Publiceringsår

2023

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Childhood

Volym

30

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

SAGE Publications

Ämne

  • Social Anthropology

Nyckelord

  • Parenting, educational work, education policy, childhood, ethnography, Singapore

Status

Published

Projekt

  • Parenting strategies around children's education in urban China, South Korea and Singapore: A comparative ethnographic study

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0907-5682