Fem miljoner till forskningsprojekt på Socialhögskolan!

Det är projektet RECO: Resilient Communities by Sustainable Welfare Transformation, som beviljats medel inom ramen för Fortes program för tillämpad välfärdsforskning.

Vilka stödinsatser och interventioner är effektiva, och hur kan socialtjänstens arbetssätt förbättras? Forte har beviljat finansiering till tretton klient- och praktiknära forskningsprojekt inom socialtjänstens verksamhetsområden, varav Socialhögskolans RECO: Resilient Communities by Sustainable Welfare Transformation, är ett. Totalt fördelar Forte-programmet 66 miljoner kronor för åren 2022–2025.

Forskarlaget med Marcus Knutagård i spetsen är mycket glada över beskedet:

Det är mycket glädjande och jag ser fram emot att kavla upp ärmarna tillsammans med kollegerna Cecilia Heule, Arne Kristiansen och alla samarbetspartners i bland annat Helsingborg, Norrköping och Stockholm! säger Marcus.