På socialarbetarnas världskonferens i Panama

Marcus Knutagård, Tabitha Wright Nielsen och Cecilia Heule påväg till Panama.

Den 3 - 7 april representerade Cecilia Heule, Marcus Knutagård och Tabitha Wright Nielsen Socialhögskolan i Lund på socialarbetarnas världskonferens i Panama.

Forskarna från Socialhögskolan hade flera presentationer och Cecilia Heule var på fredagen keynote och hade ett föredrag om "Mending gaps in a polarized World - A call for community". Det fanns ett stort intresse för verksamheten i Lund och inom PowerUs (www.powerus.eu).

Marcus Knutagård fick under konferensen ta emot ett diplom för lång och trogen tjänst inom IASSW (International Association of Schools of Social Work). Konferensen besöktes av nästan 2000 socialarbetare, forskare och lärare inom socialt arbete från hela världen.