Matfattigdom i Sverige - i dansk media

Foto: Jonathan Nackstrand/AFP/Ritzau Scanpix
Fattig-Sverige? Foto: Jonathan Nackstrand/AFP/Ritzau Scanpix

"Krisen kradser: I Sverige taler man om børn, der sulter." Rapporteringen om matfattigdom i Sverige sprider sig utomlands. I en artikel i danska Politiken intervjuas Socialhögskolans Anna Angelin som forskar i ämnet.

Den ekonomiska krisen med hög inflation drabbar Sverige hårt. Under våren har vi hört debatten om ifall det verkligen finns barn i Sverige som inte kan äta sig mätta. Nu skriver även utländska medier om matfattigdom i Sverige.

(Du behöver skapa ett gratiskonto för att kunna läsa hela artikeln.)