Finbesök från Indien

P K Shajahan (TISS), Jan Magnusson (Socialhögskolan) och Manish K Jha (TISS)

Under några varma augustidagar var professorer P K Shajahan och Manish K Jha på besök från Socialhögskolans partneruniversitet i Indien, Tata Institute of Social Sciences (TISS) School of Social Work i Mumbai.

Professor Manish K Jha från Center for Community Organization and Development Practice samarbetar med Jan Magnusson i ett forskningsprojekt som jämför erfarenheterna av migrationen från campus till digitala lärplattformar under Covid-19-pandemin. En slutrapport är snart klar för publicering. Forskarna planerar nu ett nytt projekt om det sociala arbetets roll i klimatförändringar.

Professor P K Shajahan, Dean of Academic Affairs vid TISS och Vicepresident i International Council of Social Welfare (ICSW) deltog I en sommarkurs på Roskilde universitet och passade på att åka över till Sverige. Där träffade han Jan Magnusson och Marcus Knutagård från Socialhögskolan och Tapio Salonen från Institutionen för socialt arbete, Malmö universitet.

Forskningssamarbetet stod i fokus under besöket men några utflykter hanns med, bland annat till Mölle.