Pär-Henrik Björverud har lämnat oss

Blomma. Fotograf: Camilla Lekebjer
Fotograf: Camilla Lekebjer

Den 28 februari 2024 miste vi vår kära vän och kollega Pär-Henrik Björverud som oväntat gick bort under natten i hemmet.

PH var universitetsadjunkt på Socialhögskolan sedan år 2011, med lång erfarenhet som jurist. Han lämnar både kolleger och studenter i stor sorg och saknad.

Från och med måndagen den 4 mars och under några veckor framåt kommer det att finnas en möjlighet, för den som vill, att skriva en hälsning till PH. Denna kommer att lämnas till familjen vid begravningen.

I Lund finns minnesbordet på våning 2 (i närheten av studievägledarnas rum) och i Helsingborg på våning 5 i C-huset (precis utanför Socialhögskolans lokaler).

Behöver du prata?

Socialhögskolans studievägledare finns tillgängliga för studenter: studievagledning [at] soch [dot] lu [dot] se (studievagledning[at]soch[dot]lu[dot]se) Studenthälsan: 046-222 43 77
Studentpräst: 070-372 61 06

Pär-Henrik Björverud has passed away

On February 28, 2024, we lost our dear friend and colleague Pär-Henrik Björverud, who unexpectedly passed away during the night, at home. PH had been a lecturer at the School of Social Work since 2011, with extensive experience as a lawyer. He leaves both colleagues and students in deep sorrow and longing.

From Monday 4 March and for a few weeks ahead, there will be an opportunity for those who wish, to write a message to PH. These will be delivered to the family at the funeral.

In Lund, the memorial table is on the 2nd floor (near the student counselors' room), and in Helsingborg, on the 5th floor in the C-building (just outside the office of the School of Social Work).

Do you need someone to talk to?

The School of Social Work's student counselors are available for students: studievagledning [at] soch [dot] lu [dot] se (studievagledning[at]soch[dot]lu[dot]se)
Student Health Services: 046-222 43 77
Student Chaplain: 070-372 61 06