Sommarskola för EU-projekt om migration

Sommarskola, EU-projektet Global Answer.

Under en vecka i juni har Socialhögskolan gästats av socialarbetare och forskare från universiteten i Granada, Palermo, Rom och Växjö, inom ramen för EU-projektet Global Answer.

Under en vecka i juni har Socialhögskolan gästats av socialarbetare från Spanien och Italien (bland annat Socialtjänsten i Granada och frivilligorganisationen Bayt-Al-Thaqafa i Barcelona), och forskare från universiteten i Granada, Palermo, Rom och Växjö. Deltagarna har gjort studiebesök i Malmö och Lund, och utbytt erfarenheter kring hur man arbetar med mottagande av migranter i de olika länderna. Det har också planerats för flera fallstudier som ska göras under nästa läsår i Spanien och Italien.

Medverkande från Socialhögskolan var Teres Hjärpe och Norma Montesino.